Onsdagen den 15 maj hade vi planerat att justera en växel på vagnhallsbangården i Läggesta, växeln hade sjunkit. Vi justerade även höjden på det anslutande spåret till vagnhallsbangården. Detta arbete gick snabbt så vi fortsatte med baxa två sidolägesfel på spåren strax öster om Läggesta nedre station. Slutligen gav vi oss spå att räta upp infartsspåret till Läggesta från Mariefred. Detta hade sedan bangården byggdes om hösten 2015 haft en dålig geometri med en S-kurva och en knix i en skarv. Vi hann alltså även med detta så det blev en mycket produktiv dag. Bilder från arbetet nedan.
Below some pictures from track work May 15. First a point and the adjoining track to the wagon shed in Läggesta was adjusted in height. Then the curve towards Läggesta was adjusted to correct curvature. Finally, and originally unplanned, we got time to adjust the entrance track into Läggesta from Mareifred.
First two pictures from a part of the weed cutting work done by a team we hired for this work. The transport of the cut weed we have to do ourselves.
Först två bilder från slyröjning. Vi har under våren några dagar haft ett par man inhyrda för att röja sly på flera ställen utmed banan. Den 13 maj var de i gång igen. Som synes blir det mycket fällt som vi nu skall frakta till ett upplag i Läggesta, detta flisas längre fram när det torkat en tid.
Bilder från banarbetet 15 maj: