På långfredagen hölls vår årliga internatsutbildning, förutom de vanliga momenten där bla utbildning för vistelse i spår ingår, teknisk vagnstjänst, växling var det även ett pass inlagt med linjekännedom både på hela sträckan Mariefred – Taxinge (sträckan Läggesta – Taxinge är klassad som byggspår fram till trafikstart)
Nu är hela tågsättet klart och det är dags för avfärd mot Läggesta till att börja med, Dylta är dragkraft och går i backgång till Läggesta för att inte behöva vändas där inför den vidare färden mot Taxinge-Näsby.
Hjälpvagnen med den stora vattentanken är med för att kunna fylla på vatten i Dylta då det lokets egna vattenförråd är begränsade.
På väg mot Jagbackens hållplats (f d Ekuddens hpl som i år har bytt namn för att inte förväxlas med en plats på Taxingelinjen), Skallaholmsbron på Taxingebanan syns på andra sidan viken – när trafiken på Taxingebanan är igång kan det inträffa att man ser ett tåg på väg in mot Läggesta från Taxinge-Näsby passera på bron.