Även under trafiksäsongen jobbas det i verkstäder och på banan – på Taxingebanan har det pågått arbeten med påläggsvetsning och slipning av rälsskarvar där vi har haft stor nytta av det mobila elverket vi skaffade (ett begagnat elverk från försvaret)
I snickeriet har det börjat resas väggar på postvagnen JGJ 27
Motorloket Värtan som användes flitigt vid banbygget till Taxinge har blivit helt ommålat och fått nya chevronfjädrar (gummielement som sitter mellan axelbox och ramverk som fjädring)
Aina har också varit igång med vävstolen för smörjdynor under sommaren
.. och resultatet hamnar i förrådet med nya smörjdynor
I England går arbetet vidare med Virås ångpanna, nu återstår tubningen och den slutliga inspektionen av den engelske panninspektören. Om allt går som planerat kommer Virås panna till Mariefred under hösten.
HFJ bussen har kommit ut ur sitt garage och får översyn inför museibanans dag den 29 september
KM Nelsson som har gått under en stor del av trafiksäsongen får en omgång med tvättsvampen ute i solskenet
Även vagnar togs fram i solskenet och tvättades och städades inför museibanans dag